Nem OEP, hanem NEAK!

Az idei év több szempontból is a változásokról szól az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai tekintetében.

Egyrészt jelentős átszervezés történt az ellátásokat megállapító szervezetet illetően. A korábbi OEP elnevezése is megváltozott, idén már Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőnek (NEAK) hívjuk.
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár pénzbeli ellátásokkal, utazási költségtérítéssel, baleseti táppénzzel összefüggő feladatai 2017. január 1-től az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz kerültek át. Az egészségbiztosítási pénztári feladatokat Budapest Főváros Kormányhivatala, illetve a megyeszékhelyeken működő járási hivatalok látják el.

 

Elektronikus ügyintézés

Másrészt a pénzbeli ellátások igénylésével kapcsolatban is figyelnünk kell az új szabályokra. 2017. július 1-től a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók a csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, táppénz és baleseti táppénz iránti kérelmeket kizárólag elektronikus úton nyújthatják be. Az elektronikus ügyintézés lehetősége már korábban is megvolt, önkéntes alapon. A kizárólagosan elektronikus úton történő ügyintézés január 1-től indult volna, de egy decemberben megjelent módosítás alapján június 30-ig még továbbra is benyújthatók voltak a papír alapú kérelmek. Július 1-től viszont ez már nem lehetséges.

 

Kettős regisztráció kell hozzá

Az elektronikus úton történő igénybejelentéshez a foglalkoztatónak, vagy képviselőjének, meghatalmazottjának rendelkeznie kell ügyfélkapus hozzáféréssel. Ezen kívül az elektronikus ügyintézés előtt az egészségbiztosítónál regisztrálni is kell. Ehhez a regisztrációhoz ki kell tölteni a “REGISZTRÁCIÓS LAP Elektronikus ügyintézés keretében történő ügyintézéshez” elnevezésű nyomtatványt. A nyomtatvány itt található:

http://www.neak.gov.hu/data/cms1009279/PEO.29.K.pdf (kézi kitöltéshez),
http://www.neak.gov.hu/data/cms1006442/PEO.29.G.docx (gépi kitöltéshez).
A regisztrációs lap kitöltési útmutatóját itt olvashatjuk:
http://www.neak.gov.hu/data/cms1009235/PEO.29.U.pdf

A nyomtatványt a kitöltés után a megyeszékhely szerinti járási hivatalhoz, Budapest és Pest megye esetében pedig a XIII. kerületi hivatalhoz kell eljuttatni.
Az ügyintézési helyekről részletes tájékoztatást ezen az oldalon érhetünk el:
https://egbiztpenzbeli.onyf.hu/mit-hol-int%C3%A9zhet.html

 

A nyomtatványok letöltése

Ha a regisztráció megtörtént, akkor a kitöltendő nyomtatványokat le kell tölteni a https://egbiztpenzbeli.onyf.hu/nyomtatv%C3%A1nyok.html oldalról. A nyomtatvány – mint a papír alapú benyújtás esetén – az Ányk keretprogramban lesz kitölthető. A szükséges mellékleteket a keretprogram Adatok/Csatolmányok kezelése menüpontban kell pdf formátumban csatolni. Ezt követően ugyanúgy kell beküldeni, mint bármely más Ányk-ban lévő nyomtatványt.
Az ügyfélkapura érkező üzeneteket kísérjük figyelemmel, mert amíg a regisztráció nincs feldolgozva, addig elutasító üzenet érkezik.

 

Szeretnék többet tudni a táppénz korszerű elszámolásásról

Semmi sem kezeli intelligensebben a táppénz és más társadalombiztosítási ellátások elszámolását, mit az XL Személyi Ügyviteli Rendszer TB modulja. Tudjon meg róla többet!

Üzenet:

Név: (kötelező)

Email cím: (kötelező)

Cégnév:

Telefon:

Feliratkozom szakmai hírlevelükre.
Hozzájárulok, hogy akciókról, előnyös lehetőségekről felvegyék velem a kapcsolatot.

[recaptcha]

 

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
design by Honlapdiszkont